Obiectivele SMART – Stabilește obiective ”deștepte”
Pentru a ne îndeplini obiectivele în mod eficient, este esențial să stabilim obiective clare, realizabile și bine definite. O metodă de succes pentru stabilirea obiectivelor este definirea obiectivelor SMART.
SMART este un acronim care reprezintă cuvintele din limba engleză: Specific, Measurable, Achievable, Relevant și Time-bound. Vom discuta în acest articol despre cum să ne stabilim obiective SMART, subliniind semnificația acestora în facilitarea planificării și execuției cu succes a obiectivelor.
Ce reprezintă S.M.A.R.T?
Specific:
„S” din SMART înseamnă Specific. Obiectivele specifice sunt clare și bine definite, fără a lăsa loc de interpretare sau confuzie. Prin abordarea specifică a obiectivelor, ne stabilim obiective explicite pe care le putem urmări. De exemplu, în loc să se stabilească un obiectiv „îmbunătățirea productivității”, un obiectiv specific ar fi „creșterea productivității cu 20% în următorul trimestru”.
Măsurabil:
„M” în SMART reprezintă Măsurabil. Obiectivele măsurabile ne permit să urmărim progresul și să stabilim dacă am atins rezultatele dorite. Prin includerea unor metrici sau indicatori cuantificabili, avem capacitatea de a ne evalua progresul și de a face ajustări, dacă este necesar. De exemplu, un obiectiv măsurabil ar putea fi „reducerea timpului de așteptare a clienților cu 30 de secunde prin implementarea unui nou sistem de așteptare”. Dacă am fi spus doar ”reducerea timpului de așteptare”, nu am fi avut un obiectiv măsurabil.
Accesibil:
„A” în SMART înseamnă Accesibil(realizabil). Obiectivele ar trebui să fie realiste și alese în limitele resurselor și constrângerilor date. Stabilirea unor obiective de neatins poate duce la frustrare și lipsa motivării. Asigurându-ne că obiectivele noastre sunt realizabile, ne sporim încrederea și angajamentul de a le atinge.
De exemplu, un obiectiv ce poate fi atins ar putea fi „finalizarea unui curs de certificare profesională în termen de șase luni, dedicându-i cinci ore de studiu pe săptămână”. Dacă ne-am propune să facem asta într-o săptămână, cu siguranță nu este ceva realizabil.
Relevant:
„R” în SMART înseamnă Relevant. Obiectivele relevante sunt aliniate cu obiectivele și aspirațiile noastre mai largi, cu strategia. Ele ar trebui să aibă relevanță directă pentru creșterea noastră personală sau organizațională și să contribuie la succesul nostru general.
Prin stabilirea unor obiective relevante, ne concentrăm eforturile și resursele asupra activităților care contează cu adevărat. De exemplu, un obiectiv relevant pentru o echipă de vânzări ar putea fi „creșterea numărului de clienți cu 15% pentru a susține creșterea globală a veniturilor”.
limitat în Timp:
Ultima litera din SMART reprezintă limitat în Timp. Obiectivele limitate în timp au un anumit termen limită sau un interval de timp atașat acestora, creând un sentiment de responsabilitate și oferind un punct final clar pentru evaluare. Prin stabilirea unor obiective limitate în timp, ne sporim responsabilitatea și ne motivăm să luăm măsuri din timp.
De exemplu, un obiectiv limitat în timp ar putea fi „lansarea unei noi campanii de marketing în decurs de două săptămâni, pentru a coincide cu un eveniment major din industrie”.
Curățenia, Igiena și Obiectivele SMART
Aplicarea obiectivelor SMART nu se limitează la industrie, automotive, alimentație, HORECA sau alte domenii specifice. De fapt, metoda poate fi folosită cu succes în orice domeniu, inclusiv in curățenie si igiena. Când vine vorba de menținerea curățeniei și a igienei, stabilirea obiectivelor SMART vă poate ajuta să vă asigurați că standardele dorite sunt îndeplinite în mod constant.
De exemplu, o companie de curățenie poate stabili obiective specifice, cum ar fi „curățarea și dezinfectarea tuturor suprafețelor din birouri”, obiective măsurabile precum „atingerea unui rating de curățenie de 95% în sondajele de satisfacție a clienților”, obiective realizabile precum „implementarea unui programul zilnic de curățenie care se aliniază cu nevoile clienților și resursele disponibile”, obiective relevante precum „respectarea standardelor și reglementărilor din industrie pentru a preveni răspândirea infecțiilor” și obiective limitate în timp, cum ar fi „răspundem la solicitările urgente de curățare în termen de două ore”.
Aplicând cadrul SMART la obiectivele de curățenie și igienă, organizațiile și indivizii își pot îmbunătăți eficiența, menține standarde înalte și pot crea un mediu sigur și sănătos pentru clienți, angajați și vizitatori deopotrivă.
Specialiștii Șterge.ro vă pot ajuta să vă stabiliți obiective și strategii SMART în domeniul curățeniei și igienei.
Stabilirea obiectivelor SMART este o strategie eficace pentru planificarea și execuția eficientă a obiectivelor. Adoptând obiective specifice, măsurabile, realizabile, relevante și limitate în timp, indivizii și organizațiile își pot clarifica obiectivele, urmări progresul, rămâne motivați și, în cele din urmă, pot obține succesul.
Fie în domeniul curățeniei și igienei sau al oricărui alt domeniu, cadrul SMART oferă un ghid practic pentru stabilirea obiectivelor care sunt atât semnificative, cât și atinse.
Articol scris de Andrei Mihai Iatan – Expert imbunatatire continua
Vrei să îmbunătățești compania ta?
Lasă-ne datele de contact și te ajutăm!
Banda antialunecare tesa®60950 rezistenta, pentru interior sau exterior, culoare neagra, latime 25 mm, lungime 15 metri
Prețul inițial a fost: 105.33lei.61.16leiPrețul curent este: 61.16lei. + TVA rola