Sustenabilitate si detergenti
Conceptul de sustenabilitate este foarte actual si aliniat cu nevoile planetei, dar si cu valorile noilor generatii, incepand cu generatia milenialor.
Generatia milenialilor a devenit, in 2021, cea mai numeroasa generatie de pe Planeta, fiind si generatia cu cea mai mare contributie la constructia viitorului acestei lumi.
Vorbim de generatia celor care au atins maturitatea la inceputul anilor 2000, tineri care incep sa simta consecintele poluarii, incalzirii globale, epuizarii resurselor planetare. O generatie pentru care sustenabilitate este primul criteriu de evaluare a organizatiilor.
O definitie foarte simpla si clara a dezvoltarii sustenabile este:
‘dezvoltarea […] care indeplineste cerintele si nevoile prezentului, fara a afecta sau compromite posibilitatile generatiilor viitoare de a-si indeplini si satisface propriile cerinte si nevoi’
Cei trei piloni ai sustenabilitatii urmaresc acest set de cerinte echilibrand in mod egal efortul de a fi sustenabil pe termen lung pe mai multe directii:
Pilonul de mediu
Este cel mai vizibil si mai urmarit dintre pilonii de sustenabilitate ai unei organizatii, include politica de reciclare, reducerea amprentei de carbon, reducerea emisiilor si reziduurilor, re-utilizarea materiilor prime si inlocuirea cu materii reciclate, consumul de apa, energie, reducerea consumului de ambalaje etc
Pilonul social
Introduce conceptul de licenta sociala, respectiv validarea activitatii organizatiei de catre angajati, actionari si comunitatea din jurul organizatiei. Selectia furnizorilor si a partenerilor este din ce in ce mai importanta in contextul globalizarii.
Imaginati-va compania care functioneaza intr-o tara dezvoltata, care isi construieste politici de reciclare si amprenta de carbon foarte prietenoase cu mediul si comunitatea in care activeaza, dar care cumpara materie prima din surse poluante (petrol extras din rezervatii naturale, lemn taiat direct din padurea tropicala sau chiar resurse minerale ne-regenerabile, aduse cu costuri mari de poluare de la distante foarte mari!
Pilonul economic
Urmareste transparenta modului in care organizatiile functioneaza, raportarea clara si sistemele de raportare a activitatii economice.
In acest context, producerea detergentilor profesionali si a produselor destinate curateniei, in special a celor profesionale pare o provocare dintre cele mai mari.
Vorbim de solutii chimice, cu actiune de cele mai multe ori agresiva pentru murdaria de diverse tipuri, dar care inevitabil sunt agresive pentru mediu.
De asemeni vorbim despre solutii in ambalaje rezistente la actiune chimica, de obicei din materiale plastice, produse din petrol, cu diverse grade de reciclabilitate. Cum impacam cele doua concepte?
Compania pe care o propunem astazi atentiei Dvs este producatorul german de detergenti si solutii de curatenie Werner&Mertz, cu gama de detergenti profesionali Tana, pe care sterge.ro v-o propune in magazinul nostru online.
Compania este locata in Mainz, Germania si are o istorie de peste 150 de ani, fiind legata strans de comunitatea locala.
Emblema companiei, broasca verde de Rin este inclusa in proiectele de protejare a mediului la care compania a contribuit. Iata cateva dintre proiectele de mediu la care Werner&Mertz si-a adus contributia:
· Membru fondator al “Biodiversity in Good Company“
· Co-operare pe termen lung cu BOS Deutschland. Werner & Mertz sustine centrele de salvare a uranguranilor BOS din Borneo. Organizatia urmareste salvarea speciei, mentinerea si extinderea habitatelor de urangutani din Borneo
· Cooperare cu NABU RheinlandPfalz in proiectul de protejare a broscutei verzi de Rin “Frosch protects frogs”
· Suport pentru proiectul LIFE: Parcul National HunsrückHochwald din Austria
· Suport pentru proiectul WWF pentru protejarea zonelor umede Morava-Djye din Austria
· Fondator al Recyclate Initiative in 2012 pentru reducerea plasticului uzat
Dupa cum se poate vedea, compania este strans legata de comunitate si de valorile de mediu, dar are o activitate de protejare a mediului in mai multe tari ale lumii.
Dar dedicarea companiei in directia sustenabilitatii se vede in produsele si ambalajele din gama Tana.
Detergentii si solutiile de curatare au la baza surfactanti, componente chimice care dizolva murdaria si grasimea. Traditional, acestia sunt produsi din petrol sau din surse naturale, cum ar fi uleiul de palmier. Acesta are doua componente care afecteaza mediul:
- cultivarea palmierului se face in dauna padurilor tropicale
- transportul acestuia se face pe distante foarte mari cu rezultatul generarii unei amprente de carbon mari
Werner&Mertz a depasit ambele bariere:
- a decis sa foloseasca ca sursa pentru surfactanti plante cultivate in UE – rapita, ulei de in, ulei de masline, ulei de floarea soarelui.
- distantele de transport sunt mult scurtate, cultivarea acestor specii favorizand agricultura locala, diversitatea speciilor in arealul european si previne distrugerea padurilor tropicale.
In acelasi timp produsele Werner&Mertz au clasificarea cea mai inalta de ecologie din UE, respectiv Cradle-to-Cradle Gold, care certifica ca impactul acestor produse asupra vietii omului este de 0.01%, mult sub cerintele de ecologie ale Uniunii Europene!
Ce este intr-adevar surprinzator pentru produsele din gama Green Care, nu e numai certificarea Cradle-to-Cradle Gold – o certificare exceptionala pentru produse chimice! – ci faptul ca aceste produse sunt la fel de eficiente ca produsele de curatenie si detergentii non-ecologici, la preturi comparabile!
Aceasta gama, rezultat al activitatii de cercetare a companiei, nu contine nici un fel de chimicale periculoase sau agresive pentru om sau mediu, ceea ce este rar in aceasta industrie. Practic efectul asupra mediului inconjurator este total infensiv, componentele active din produse fiind obtinute din ingrediente pe baza de plante!
Pentru a merge mai departe in zona de protejare a mediului, Tana a inovat si in zona de ambalare, fiind posesorul unui prestigios premiu de sustenabilitate pentru ambalajul dezvoltat impreuna cu Mondi : World Star Packaging Award for Sustainability.
Pentru a ilustra si alinierea cu ceilalti piloni ai sustenabilitatii, trebuie spus ca Werner&Mertz au obtinut cea mai completa si cuprinzatoare certificare de mediu EMAS, adica Eco-Management and Audit Scheme, din Uniunea Europeana.
Aceasta certificare confirma faptul ca organizatia este in continua evolutie a politicilor de sustenabilitate, ca este auditata anual de organizatii mari, independente de mediu, dar mai ales ca angajatii sunt permanent pregatiti si implicati in activitatea de sustenabilitate a companiei.
Incepand cu anul 2012, noul sediu al companiei din Mainz este certificat cu cea mai inalta distinctie de sustenabilitatre acordata cladirilor, LEED Platinum, fiind una dintre putinele cladiri din UE care produce mai multa energie decat consuma! Productia de energie se face din surse regenerabile, respectiv turbine eoliene si panouri solare.
Acest efort de sustenabilitate impresionant, care acopera toti pilonii de sustenabilitate mentionati trebuie privit de catre consumatorul sau utilizatorul de produse Tana prin lupa propriei responsabilitati:
- detergentul sau solutia de curatare au fost produse fara ca mediul sa fie afectat in nici un fel
- agentul chimic este produs din surse regenerabile, prin prelucrarea de plante cultivate in apropiere (acid acetic, acid citric etc)
- ambalajul folosit este in mare parte reciclat si 100% reciclabil
- rezultatul folosirii produsului – reziduurile- nu sunt agresive cu mediul si intra natural in circuitul de reciclare.
Si toate acestea intr-un produs eficient si la un pret foarte convenabil!
Mai multe detalii despre calea de sustenabilitate aleasa de Werner&Mertz gasiti la adresa: https://ganzheitlich-nachhaltig.de/en/